topbella

25 August 2008

Ramadhan....i wait for u..




Ramadhan...akhirnya kau muncul kembali...aku begitu meriduimu...adakah sempat kita bertemu..aku bimbang kiranya tidak berpeluang untukku menemuimu...

sahabat2..kini dia datang lagi menyingkap tirai untuk kita lebih dekat dengan pencipta agung..ya..ramadhan kembali lagi...persiapkanlah dirimu sebelum engkau menemuinya..bekalkanlah jiwa dan hatimu dgn merinduinya..latihlah dirimu sebelum kamu masuk kepadanya..kerana matlamat kita pd radhan kali ini adalah lebih berkualiti.. ramadhan..penghulu segala bulan..yg padanya begitu banyak kelebihan..bila mana kita melakukan kebaikan pada bulan ramadhan pasti allah akan melipatgandakan pahala kita..

pada bulan ramadhan jugalah kita igin merebut peluang untuk mendapatkan malam lailatulqadar yang mana fadhilatnya begitu besar..bila mana seseorang itu memperolehinya pastilah ia mendapatkeuntungan yang sangat besar..yg mana ia lebih baik dr 1000 bulan..cukupkah kita hanya sekadar mengetahui tetapi tidak mahu memiliki??..maka satu kerugian besarlah bagi sesiapa yang tidak brcita2 mndapatkannya..
beribadatlah ssungguh2nya..kerana kita belum tahu bilakah berakhirnya hidup ini..anggaplah ini adalah ramadhan yang terakhir dan lakukanlah sebaik2ya..tetapi perlu diingatkan sebelum kamu mmasuki "universiti tarbiyah" ini..persiapkan dirimu d bulan sya'ban yang masih berbaki bbrapa hari lagi..semoga kita semua dapat menjadikan ramadhan kali ini sebagai satu platform untuk kita mningkatkan amal ibadah dan mempergiat tugas da'wah..

0 bersilaturrahim: