topbella

04 May 2009

Perjuangan MASIH Belum Selesai..

SUBHANALLAH, ALHAMDULILLAH, ALLAHU AKBAR

Setinggi kesyukuran ku panjatkan kepada Tuhan Pentadbir Sekalian Alam, segala puji bagi-NYA yang masih lagi memberi kesempatan menikmati segala nikmat buat persinggahan sementara ini..dan tentulah nikmat terbesar yang pastinya Iman dan Islam..alhamdulillah..

Hampir 2minggu tidak menjenguk 'warung' ini atas beberapa sebab yang tak dapat dielakkan. Namun di minda ligat dah berlegar2 idea dan ilmu untuk dikongsi bersama. Meniti hari baru melangkah kaki di bumi uia untuk semesta 3. Bukan lagi dikatakan masa berjalan, tetapi telah pecut meninggalkan kita dibelakang..umur semakin meningkat dan yang pasti ajal dah makin dekat tapi rasa semacam belum melakukan apa-apa..ish risau memikirkan malaikat maut sentiasa menjenguk menanti masa meragut nyawa. Jadi sama-samalah kita mengkoreksi diri agar tak menyesal di kemudian hari.

Kita berjuang di medan yang bermacam-macam..medan ilmu,dakwah yang tidak dapat lari lagi..dan mujahadah binnafs sering lupa bahawa itu adalah perjuangan yang paling besar untuk kita menumpaskannya.

Ayuh sahabat!
Bangun dari mimpi indah ini..laksanakan segera amanah yang diberi..perjalanan dakwah ini begitu panjang dan bersabarlah dengannnya kerana dirimu akan diganjari nikamat yang tidak terhitung besarnya..pilihlah samada untuk hidup mulia di sisi Allah atau ingin syahid di jalan Allah..

Ingatlah bahawa bahtera dakwah itu akan terus berlabuh meskipun tanpa dirimu..dan Islam itu akan tetap tertegak satu ketika nanti..jadi pilihlah samada ingin menjadi orang yang beruntung ataupun rugi..perjuangan ini tidak akan pernah selesai sehinggalah Allah memenangkannya.


ALLAHUAKBAR!!

0 bersilaturrahim: